Pi'nin yaşamı'nda gökyüzü ve deniz!

2002'de almışım, 5 sayfa okuyup
bırakmışım..Kitaplığımda zar zor bulup
filmi şimdi çok şahaneymiş ya, hemen
okumaya koyuldum. yaladım yuttum.
İzleyince karşılaştırabilirim böylece ama
edebiyat hazzı başka azizim.
78. Bölümü seçtim,
kendime sık sık bulutara bakmayı
ihmal etmeyeyim diye..

(..)Çok sayıda gökyüzü vardı.
Biri, altı yassı, üstü yuvarlak ve dalgalı
kocaman beyaz bulutlarla  kaplıydı.
Biri, duyguları paramparça edecek kadar mavi renkte
ve tamamen bulutsuzdu.
Biri, gri renkli, yağmur getirmeyen bulutlardan oluşan, ağır
ve boğucu bir battaniyeydi. Biri, hafif bulutluydu.
Biri, küçük, beyaz, yün topaklarını andıran
bulutlarla benekliydi. Biri, esnetilmiş pamuk
kümelerine benzer yüksek ve ince bulutlarla
bezenmişti. Biri, hatsız, beyaz bir pusla kaplıydı.
Biri, yağmur bırakmadan geçen koyu ve gürültücü yağmur
bulutlarıyla örtülüydü. Biri, kıyı dili gibi uzanan
küçük yassı bulutlarla donanmıştı. Biri ufka
görsel bir etki yapan önemsiz bir engeldi.
Okyanusun üzerine sel gibi akan güneş ışınları,
ışıkla gölgeler arasındaki kusursuz dikey açı. Biri, karanlık
uzak, yağmurdan bir duvardı. Biri farklı düzeylerdeki
farklı bulutlardan oluşan bir karışımdı, kimi kalın ve
ışık geçirmeyen, kimi dumansı.
Biri siyahtı ve gülümseyen yüzüme yağmur
damlaları serpiyordu. Biri cildimi kırıştırıp
şişiren ve beni soğuktan donduran, hiç durmadan
seller gibi akan bir suydu yalnızca.

Çok sayıda deniz vardı.
Biri kaplan gibi kükrüyordu. Biri kulağınıza
sırlarını söyleyen bir dost gibi fısıldıyordu.
Biri cebinizdeki bozukluklar gibi şıngırdıyordu.
Biri çığ gibi gürlüyordu. Biri tahtayı rendeleyen
zımpara kağıdı gibi ıslık çalıyordu.
Biri kusuyormuş gibi sesler çıkarıyordu.
Biri ölümüne sessizdi.
Ve ikisinin arasında, gökyüzü ile denizin
arasında, tüm rüzgarlar vardı.
Ve tüm geceler ve tüm aylar vardı (..)






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

....Paris, bana hosgeldin dedin mi?

hiçbir insan hep aynı insan değildir.

dikkat..bu filme dikkat..ağladım, o derece!