Halkların babasından yeni düzen formülleri 1

Kahveci,  "Ben, diye sürdürüyordu,
diyelim ki ülkenin yönetimi bana bırakıldı...
Bakın istemem ha, balığa çıkmayı yeğlerim,
kısacası ülkenin kurtuluşu için
iktidarı kullanmaya zorlandığımı varsayalım,
peki ne yapacağım biliyor musunuz?
Önce gençlerle ilgilenirim. Herkes tarlalarda
çalışsın, doğayı incelesin..Askerleri az gelişmiş
ülkelerdeki yoksullara yardım etmeye gönderelim..
Yaşlıları yalnızlıklarından bir parça kurtarmak için
kışlalara gönderelim, hem savaş yoksa ordu hiçbir işe yaramaz,
öyleyse orduyu aynı sayıda yaşlıyla dolduralım..."

Kahveci, "...parasız işeme yerleri yeniden kurulsun
diye acımadan sürdürüyordu. "çünkü işemek için
para ödemek alçaltıcıdır..Acele etmek yasaklanmalı,
uymayan kovuşturulmalıdır. Kentte otomobillere paydos.
Kötü sürücüleri maden ocağına sürmeli.
Televizyon yayınları yasaklanmalı. İnsanların
birbirlerini tanımaları için her akşam mahalle şenlikleri
düzenlenmeli. Hayvanlar sokaklara salınsın...Deve kuşları, filler...
Hayvanlar insanların davranışlarını yumuşatırlar.

İşi fazla olanların işini azaltıp, işi olmayanlara iş verelim.
Küçük bir ücret karşılığında herkese bir çalgı
öğrenmek şartı konsun. Takas yeniden uygulansın.
Öğle uykusu zorunlu olsun. Herkese bir bahçe
dağıtılsın, av yasaklansın. herkesin konuşabileceği
tartışmalar yapılsın.
Okulda matematiğin yerine çiçek yetiştirme
okutulsun, Seine nehri temizlensin."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

....Paris, bana hosgeldin dedin mi?

hiçbir insan hep aynı insan değildir.

dikkat..bu filme dikkat..ağladım, o derece!